Nasza odporność pochodzi z JELIT!

09-11-2016

Sezon jesienno-zimowy to żniwo dla wirusów, ale nie tylko. To także ogromny biznes leków i suplementów. Wystarczy przysłuchać się blokowi reklamowemu w dowolnej stacji telewizyjnej i radiowej – co usłyszymy? Kaszel, katar, gorączka, grypa. W kółko, co kilkanaście minut przypomina się nam, że prędzej czy później padniemy ofiarą złośliwych mikrobów. Czy opłaca się szukać zdrowia w kapsułce?

Jelita nazywane są drugim mózgiem. Posiadają nie mniej zakończeń nerwowych niż wyżej wspomniany, reagują na stres, zły tryb życia, niewłaściwą dietę. W jelitach zaczyna się zdrowie i zaczynają się choroby. Jeśli układ pokarmowy pracuje właściwie jesteśmy silni, mamy doskonały metabolizm, nie łapiemy infekcji i szybciej pokonujemy je jeśli już nam się zdarzą. Higieniczny tryb życia i odżywianie są kluczowe dla ich kondycji. Co najbardziej szkodzi naszym brzuchom?

  • Antybiotyki – czy wiesz, że tygodniowa kuracja antybiotykami to pół roku powrotu do zdrowia Twojej flory bakteryjnej? Oczywiście są sytuacje, w których antybiotyki są niezbędne i ratują życie, ale niestety – wciąż przyjmujemy ich za dużo.
  • Cukier – rozleniwia trawienie, zakwasza organizm, jest doskonałą pożywką dla grzybów i pasożytów. Im mniej cukru w diecie tym gorsze jelita.
  • Przetworzona żywność – konserwanty, środki chemiczne zalegają w organizmie, który musi mocno mobilizować się, by sobie z nimi poradzić. To obciąża nie tylko trawienie, ale całe siły obronne organizmu.

Jak się wzmocnić?

Najlepsze i najsilniejsze produkty w służbie naszym jelitom są niekoniecznie modne i pięknie wyglądające na Instagramie. Jeśli chcesz mieć zdrowy brzuch i maksymalnie podrasować swój system odpornościowy jedz kiszonki, kefiry i jogurty pro biotyczne. Kolonizują one jelita przyjaznymi bakteriami, które tworzą silny front to odpierania ataków bakterii i wirusów.

Jak jeszcze sobie pomóc?

  • Pij na czczo wodę z cytryną, popijaj herbatki ziołowe bez cukru
  • Jedz dużo surowych owoców i warzyw
  • Pamiętaj o odpowiedniej podaży błonnika!
  • Włącz do diety przyprawy tj. imbir, czosnek i chili
  • Wybieraj naturalne suplementy bez konserwantów, barwników, cukru i chemicznych dodatków