Jak wzmocnić odporność przed jesienią i zimą? Poznaj 5 naturalnych sposobów!

29-08-2016

Choć temperatury wciąż mamy iście letnie już dziś warto zadbać o wzmocnienie odporności przed -najbardziej wymagającym dla organizmu – okresem w roku. Wbrew chwytliwym hasłom z reklam nie wystarczy zażyć magicznej pigułki, by uniknąć grypy i przeziębienia. O defensywę organizmu powinniśmy troszczyć się długo i sumiennie, ale warto, bo mocne ciało odwdzięczy nam się doskonałą kondycją bez względu na warunki atmosferyczne!

Po pierwsze: woda z miodem, cytryną i imbirem pita na czczo

Przegotowana woda odstawiona na noc rano doda energii, oczyści organizm z toksyn, podkręci metabolizm i wzmocni jego siły obronne. Cytryna dostarczy witaminy C i antyoksydantów, miód działa bakteriobójczo, a imbir zabija wirusy. Oto mikstura idealna i warto zastąpić nią poranną małą czarną!

Po drugie: olej z czarnuszki

Z badań wynika, że olej z czarnuszki może podnieść wzrost ilości makrofagów oraz limfocytów, a także zwiększyć syntezę interferonu. W praktyce oznacza to, że kminek czarny realnie buduje Twoją odporność.

Badacze z Florydy podawali czarnuszkę dwa razy dziennie grupie uczestników. Po czterech tygodniach u większości badanych odnotowano wzrost liczby komórek odpornościowych nawet o 72% i większą aktywność układu immunologicznego. *

Po trzecie: tran

Tran zawiera witaminę A, która uszczelnia naczynia krwionośnie i zmniejsza ich przepustowość dla patogenów, a kwasy omega-3 i omega-6 dostarczają organizmowi budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych.

Po czwarte: sok malinowy

Jesienią i zimą warto włączyć do diety sok malinowy, który będzie stanowił doskonały dodatek do np. rozgrzewającej herbaty. Warto czytać etykiety, bo producenci serwują nam nierzadko śladową ilość malin w towarzystwie wody i cukru! Taki ulepek nie tylko nie pomoże naszemu organizmowi, ale dostarczy mu niepotrzebnych konserwantów i słodzików. Sok malinowy działa wzmacniająco na naczynia krwionośne, dostarcza witaminy C i skutecznie rozgrzewa organizm motywując go do wytężonej pracy przeciwko wirusom.

Po piąte: sen

Najskuteczniejszy, darmowy sposób wzmacniający organizm. Podczas snu dochodzi do regeneracji komórek, a ich aktywność jest niezbędna dla utrzymania zdrowia. By sen był efektywny warto kłaść się przynajmniej godzinę przed północą i przed położeniem się spać nie używać komputerów i telefonów, ponieważ niebieskie światło zaburza wydzielanie melatoniny, co utrudnia zasypianie i pogarsza jakość snu.

 

 

 

 

 

*na podstawie olejnazdrowie.pl