Jak nie dać się jesiennej depresji?

22-09-2017

Coraz krótsze dni, mało światła, spadająca temperatura, wizja kolejnego urlopu dopiero za rok sprzyjają sezonowemu przygnębieniu. Wg specjalistów na SAD, czyli jesienny stan obniżonego nastroju cierpi co dziesiąty z nas, ale obserwacja otoczenia pokazuje, że problem ten dotyczy znacznie większego odsetka osób. Jak się nie dać i w szczytowej formie dotrwać do wiosny?

Planujemy, że latem będziemy biegać, spacerować i ćwiczyć, a w momencie, gdy spadną pierwsze liście okazuje się najczęściej, że znów nic z tego nie wyszło i plany odkładamy na przyszły rok. To błąd! Jeśli zaczniemy teraz, gdy aura jest niesprzyjająca i wybitnie nam się nie chce pokonamy największe trudności od razu na początku. Ruch dostarczy nam energii, pobudzi endorfiny, pozytywnie wpłynie na odporność i da nam nieocenione poczucie niezmarnowanego czasu.

1. Ruch to zdrowie!

Planujemy, że latem będziemy biegać, spacerować i ćwiczyć, a w momencie, gdy spadną pierwsze liście okazuje się najczęściej, że znów nic z tego nie wyszło i plany odkładamy na przyszły rok. To błąd! Jeśli zaczniemy teraz, gdy aura jest niesprzyjająca i wybitnie nam się nie chce pokonamy największe trudności od razu na początku. Ruch dostarczy nam energii, pobudzi endorfiny, pozytywnie wpłynie na odporność i da nam nieocenione poczucie niezmarnowanego czasu.

2. Witamina D

W naszej szerokości geograficznej powinna być suplementowana przez wszystkich od października do marca. Niedobór światła słonecznego skutecznie uniemożliwia naszym organizmom jej wyprodukowanie dlatego warto posiłkować się kapsułkami. A witamina D to ochrona pozytywnego nastroju, pobudzenie funkcji immunologicznych oraz wzmocnienie kości. Koniecznie włącz ją do jadłospisu!

3. Śniadanie!

Śniadanie jest ważne, to wiemy, ale tak wymagający okres jak jesienno-zimowy wymaga śniadania nie byle jakiego! Idealnie sprawdzą się gorące, sycące propozycje: owsianka, naleśniki, omlety. Ciepły posiłek pobudzi metabolizm i doda energii na długi czas.

4. Na ostro!

Włączenie do diety ostrych przypraw ma same zalety: przyspieszają one krążenie krwi, ułatwiają trawienie, działają antybakteryjnie, przeciwwirusowo i stymulująco na układ odpornościowy. Włącz do diety: imbir, kurkumę, cynamon, słodką i ostrą paprykę.

5. Zupy

Zupy to kopalnia błonnika, witamin i mikroelementów, a także doskonały sposób na przemycenie w diecie sporej ilości warzyw. Jedz je na zdrowie, bo są lekkie, pożywne i przyjazne dla żołądka!

6. Kilka rad dodatkowych

Wysypiaj się, planuj codziennie aktywności bez względu na panującą aurę i pamiętaj, że niemal 100% reakcji na warunki atmosferyczne zależy od Twojego podejścia. I byle do wiosny!