Cibora jadalna, orzechy tygrysie czyli… migdały ziemne! O co chodzi?

01-09-2016

Migdały ziemne to żadna kulinarna nowość – znane są od 4000 lat i uprawiane były już w starożytnym Egipcie. W rzeczywistości nie są ani migdałami ani orzechami, ale małymi bulwami o dużej zawartości błonnika, witamin i naturalnych cukrów. Obecnie przeżywają swój renesans i stały się jednym z czołowych elementów diety paleo.

8 prozdrowotnych właściwości migdałów ziemnych

  • Wysoka zawartość błonnika

Ponad 30% bulwy to błonnik, z czego znaczna część to błonnik nierozpuszczalny stanowiący cenny prebiotyk, czyli pokarm dla bakterii kolonizujących przewód pokarmowy. Wg badań migdały ziemne posiadają największą zawartość błonnika spośród wszystkich znanych produktów spożywczych. Błonnik jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego, zapobiega zaparciom, ułatwia utrzymanie prawidłowej masy ciała i obniża poziom cholesterolu.

  • Horchata de Chufa

To nic innego jak mleko z orzechów tygrysich, które jest doskonałe jako substytut mleka krowiego i może być spożywane przez osoby z nietolerancją laktozy. Napój ten jest bardzo popularny w Nigerii, Hiszpanii, szczególnie w okolicach Walencji. Zawiera on witaminy C i E, fosfor,wapń, magnez, żelazo, duże ilości błonnika.

  • Bogactwo magnezu

W 100 g migdałów ziemnych znajduje się od 13 do 17% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Znaczenia magnezu dla organizmu nie trzeba przypominać – bierze on udział w niemal wszystkich procesach życiowych, determinuje zdrowie układu kostnego, sercowo-naczyniowego i nerwowego.

  • Arginina

Migdały ziemne zawierają znaczącą ilość argininy, która pomaga kontrolować ciśnienie krwi.

  • Antyoksydanty

Orzechy tygrysie zawierają witaminy E i C znane ze swoich właściwości antyoksydacyjnych – zabezpieczają przed starzeniem się komórek i działają antynowotworowo.

  • Bogate źródło potasu
  • Dla diabetyków

Błonnik zawarty w migdałach ziemnych pomaga normalizować poziom cukru we krwi.

  • Olej z migdałów ziemnych to bardzo korzystna proporcja kwasów omega-3 do omega-6