9 prostych sposobów na pobudzenie metabolizmu

01-01-2017

Przełom roku to ciężki czas dla naszych organizmów i to nie tylko w związku z przedświątecznym stresem, ale też obżarstwem, jakie najczęściej fundujemy sobie w tych dniach. Trudno odmówić sobie kolejnej dokładki, gdy stoły uginają się pod naporem pysznych potraw mimo, że nierzadko takie folgowanie sobie trzeba solidnie odchorować. Jak skutecznie przywrócić organizmowi lekkość i przyspieszyć metabolizm? Poznaj 9 rad, które z łatwością można wcielić w życie! 

 

1) Umiar 

Ta zasada powinna mieć zastosowanie zawsze i wszędzie. Potrawy nakładaj na małe talerze (da ci to wrażenie większej porcji) i jedz powoli solidnie przeżuwając - dzięki temu do mózgu szybciej dociera informacja o sytości, a ty unikniesz przejedzenia. Nie gotuj jak dla małej armii, przygotuj ulubione potrawy w rozsądnych ilościach. 

2) Pij! 

Dzień zaczynaj od szklanki wody z cytryną i nie rozstawaj się z butelką przez cały dzień. Woda zapewni odpowiedni poziom nawilżenia od środka, przyspieszy wypłukiwanie szkodliwych produktów przemiany materii i nieco pohamuje apetyt. 

3) Wysypiaj się 

Regularny, higieniczny tryb życia ma duże znaczenie także dla metabolizmu. Pamiętaj o tym! 

4) Ruszaj się

Ruch jest niezbędny nie tylko do spalania kalorii, ale też to wytwarzania soków żołądkowych i stymulowania zdrowych odruchów organizmu takich jak głód i sytość. 

5) Śniadanie 

To bez wątpienia najważniejszy posiłek dnia! Śniadanie powinno być spożyte do godziny po obudzeniu się. Jeśli nie masz rano apetytu spróbuj zjeść jogurt, suszone owoce lub lekką sałatkę 

6) Pij koktajle! 

Koktajle warzywno-owocowe to bomba witamin w dodatku bardzo łatwo przyswajalna i lekkostrawna. Jeśli jeszcze nie wprowadziłeś smoothies do swojej diety rób to ostrożnie, by nie podrażnić przewodu pokarmowego nadmiarem błonnika. 

7) Unikaj używek 

Papierosy, kawa i alkohol nie są zdrowe, a w szczególności nie sprzyjają diecie oczyszczającej! 

8) Jedz zupy! 

Zupy to jesienno-zimowe zbawienie dietetyczne w naszej szerokości geograficznej. Gorące, lekkostrawne nie tylko dostarczają sporej ilości pierwiatsków, ale też pozwalają na przemycenie sporej dawki warzyw. 

9) Ostre przyprawy 

To bardzo pożądany, egzotyczny element, który z powodzeniem dopasujesz do polskich dań. Imbir, pieprz, kurkuma pobudzają trawienie i odporność, rozgrzewają i wyśmienicie smakują.